יום שלישי, 12 בנובמבר 2013

על מוכר עם סורק ברקוד ואחר שמנסה למכור מצעים למיטת תינוק


אחת החנויות העמוסות ביותר הן חנויות התינוקות. בטרם הלידה כל הורה מעוניין שלילד שלו יהיה הכל ולא ייחסר, כך שהוא מתכונן, גם נפשית וגם מבחינת עדכון הבנק, להוצאת כספים בלתי מבוטלת על כל המוצרים אותם הוא הולך לקנות.

לקנות הכל בחנות- ממובייל ועד מצעים למיטת תינוק


כשההורים נמצאים בתוך חנויות התינוקות, הם כנראה יסווגו לשני סוגים של הורים- ההורים עבורם זהו הילד הראשון, אלו שהרך הטרי שעומד להיוולד הוא בכורם ולעומתם ההורים שחוזרים לסיבוב נוסף בחנות התינוקות, כלומר שזהו אינם ילדם הראשון. ההורים הטריים הינם לחוצים הרבה יותר ומקשיבים הרבה יותר לעובדי החנות שמנסים להמליץ להם על דברים עבור התינוק אותם יש לקנות, כשאחת ההנחיות הבולטות של עובדים בחנויות אלה הוא להבחין בהורים הטריים ולנסות ולמכור להם את שלל המוצרים שבחנות. ההורים הטריים יקנו כמעט הכל, החל מסל-קל או מצעים למיטת תינוק שאלו הם הדברים החיוניים לכל ילד, אך כלה גם במוצרים אחרים כמו מדחום למיטת התינוק או מובייל חשמלי על שלט, שכל הורה לילד שני ומעלה, כבר יכול להניח לבדו שאלו הם אינם מוצרי חובה במקרה הטוב, או מוצרים שאין להם כלל שימוש במקרה הפחות טוב. עם זאת, ההורים בוחרים לסייר בחנויות אלה יחד עם ליווי צמוד של אחד המוכרים ומלבד העגלת שהם קנו לתינוק, הם יוצאים גם עם עגלה מלאת מוצרים, עגלה שעלתה להם הרבה מאוד כסף.

כשהעובד יכול להישאר עם סורק ברקוד ביד


בצד השני של החנות, עומדים ההורים בפעם השניה, שלישית או אפילו יותר. אלו ההורים שכבר מתורגלים בחנויות התינוקות ויודעים בדיוק מה לקחת ומאיפה, כך שעובד החנות המסור שיהיה מעוניין לרוץ אליהם ולעזור להם לקנות מוצרים, יוכל להישאר ולהעביר סורק ברקוד על המוצרים האחרים ולסדר אותם על המדף. ההורים המנוסים למען האמת יגיעו אל החנות רק כדי לרכוש מוצרי השלמה, מאחר שסביר להניח שמוצרים בסיסיים כמו מיטת תינוק, מצעים למיטה, סל-קל ודומיו, את כל אלה כבר יש להם מהילד או מהילדים הקודמים ולכן לא יהיה להם צורך לרכוש את כל סל המוצרים הזה מחדש.

יום רביעי, 9 באוקטובר 2013

תוכנית לידה: החל משלב הבדיקות ועד שלב התקנת מעלית ביתית


כשאנשים מצפים ללידה קרובה, ההתרגשות מתחילה. העובדה שבעוד מספר חודשים הם הופכים להיות הורים, גורמת לאנשים להתרכז בעיקר בשמחה אך חשוב לא לברוח מהאחריות שעומדת לבוא, ולהתחיל להכין בתכנית מדוקדקת לקראת העולל הקרב ובא.

תוכנית לידה בשלבים


שלב ההיריון, כמו שלב הלידה, אלו הם שלבים שמצריכים תכנון רב ובהחלט לא יכול להיות שכל הורים הנכנסים לאחד מהתהליכים הללו לא יתכוננו כראוי. בדיוק בשביל זה הם צריכים להכין תוכנית לידה, תוכנית שתפרט בכל שלב ושלב מה בדיוק עליהם לעשות, החל משלב החודש הראשון ועד לחודשים הראשונים של התינוק באוויר העולם. השלב הראשון הוא כמובן החודשים הראשונים של ההיריון. אין ספק שזהו שלב מפחיד, בעיקר עבור הורים טריים, ולכן זה השלב שבו למרות שעל הנייר אין כל כך הרבה מה לעשות, חשוב לדאוג שהדברים המועטים שיש יעשו כהלכה. בראש ובראשונה מדובר בהתייעצויות עם רופאים ובני משפחה, כשהדגש הוא כמובן על הרופאים. משום שזה היריון ראשון כל הבדיקות הראשוניות אצל רופא הנשים יהיו משמעותיות והכוונה היא לא אך ורק לאישה, אלא גם לגבר שיגיע איתה לשם ויתמוך בה לאורך כל התהליך. בשליש השני של ההיריון מתחיל השלב שפרט לבדיקות גם גוף האישה משתנה. בשלב הזה חשוב שהאישה תתייעץ עם כל מי שצריך לגבי תכנית הכושר שלה , אם למשל היא עדיין מתעמלת שהרי היא תצטרך לשנות את התכנית כמעט לחלוטין וכמובן לגבי תכנית התזונה שלה, כי הרי התירוץ הנדוש של "אני אוכלת בשביל שניים" מתחיל לתת את אותותיו.

מעלית ביתית וכיסא גלגלים בשליש האחרון של ההיריון מתחיל החלק של עיצוב הבית וקניית כל הדברים הרלוונטיים. זה מתחיל מעגלת תינוק, עובר דרך העריסה, מיטת תינוק ובכלל כל מה שאפשר לעצב עמו את חדר הילדים, כולל בובות ורהיטים. גם לאם חשוב לדאוג שהרי יהיה לה קשה הרבה יותר לנוע כעת, למשל מעלית ביתית בדירה של שתי קומות בעזרתה האם תוכל לעלות מעלה או אפילו כיסא גלגלים שיכול לעזור לאם לאחר הלידה, על כל מקרה שלא יבוא.

יום שני, 12 באוגוסט 2013

פעילויות לילדים- החל מפארק שעשועים ועד מתכון עוגת גבינה

בכל חופשה, בין אם זה בחופשת הקיץ או בין אם זה בחופשות החגים, הבעיה הגדולה שהורים רבים נתקלים בה היא מה לעשות עם הילדים. מצד אחד, הם רוב הזמן לא בבית כי מה לעשות, בעבודה, שלא כמו בגן או בבית הספר, אין חופש גדול וצריך למצוא סידור לילדים. מצד שני, גם כשההורים כן בבית הם צריכים לשעשע את הילדים ולצאת איתם לפעילויות שונות, כי לראות את הקלטת של יובל המבולבל שוב ושוב בשלב מסוים יפסיק לעשות את העבודה.

 

פעילויות לילדים בחופשה


מעל כולם עומדת כמובן האפשרות של יציאה לחופשה. נופש משפחתי משלב בדרך כלל מספר אטרקציות בחופשה אחת. החל מבריכה במלון בה תשתעשעו עם הילדים, דרך טיול באחד מהאתרים המוצעים בעיר בה אתם נופשים או ממוקמים בסמוך אליה וכלה במועדוניות הילדים של המלון, שיוכלו לתת לכם גם כמה שעות של שקט בזמן שצוות הבידור של המלון יעסיק את הילדים בפעילויות יצירה או בהפעלות שונות. פעילויות לילדים נוספות שקיימות הן יום מרוכז בפארק שעשועים או הליכה לסרט. 

בפארק השעשועים ילדיכם יוכלו לעלות על המתקנים, לשבת במדשאות של הפארק ולאכול צהריים במקום, מה שמבטיח להם יום שלם של תעסוקה ולכם לילה שלם של שקט, שכן אחרי עמידה בתורים בשמש הקופחת, כנראה שגם אתם תירדמו כמו בולי עץ. הליכה לסרט תתחיל בסיבוב בקניון בו ממוקם בית הקולנוע, טיול בין החנויות, צפייה בסרט הילדים הנבחר וכמובן קניית פופקורן וכוס שתייה.

 

על מתכון עוגת גבינה והכנת אסאדו


פעילויות עבור הילדים יכולות להיות גם כאלה שאורכות יותר מיום בודד. דוגמאות טובות לפעילויות שכאלה הן קורסים למיניהם או קייטנות. הקורס הפופולרי ביותר בקרב הילדים, לאחר הצלחת מאסטר שף, הוא קורס בישול. בקורס הם יוכלו ללמוד הכל אודות המטבח- החל מהכנת אסאדו או בישול של ניוקי ועד מתכון עוגת גבינה או אפייה של חלה. קייטנות לעומת זאת הן דבר שתמיד באופנה. 

במשך כשלושה שבועות הילדים ייהנו מכל האטרקציות שהוזכרו קודם דוגמת בריכה או פארק שעשועים ואותם ישלבו עם אטרקציות נוספות דוגמת צפייה בהצגה או רכיבה על סוסים.

יום שני, 13 במאי 2013

פעילות לילדים

מרבית ההורים עובדים במשך כל השבוע כולל בימים בהם הילדים יוצאים לחופשות ממסגרות החינוך השונות. אפשר למצוא פעילות לילדים במשך כל השנה. חלק משתתף בחוגים בתחומי ההתעניינות שלהם חלק אחר נמצא במסגרת משפחתונים עד שההורים חוזרים מהעבודה ועוד.
במשך השבוע, בזמן הלימודים בעיית הפעילות לילדים ניתנת לפתרון ביתר קלות מאשר בעת החופשות הרבות שהילדים נמצאים בהן. בשנים האחרונות בחול המועד של סוכות, בחנוכה, ובפסח נפתחות קייטנות קצרות בהן הפעילות לילדים מגוונת וכך נפתרת להורים בעיה לתקופה זו.

בחופש הגדול כל הורה עובד שיש לו ילדים בגילאים צעירים יודע שמחזור אחד של קייטנה אינו מספיק וחלק מהילדים אכן מבלה את החופש הגדול בפעילות לילדים במסגרות של קייטנות.
הורים שבוחרים לצאת לחופשה יחד עם ילדיהם צריכים לקחת בחשבון שילדים משתעממים די במהירות ולכן לפני היציאה לחופשה ההורים צריכים לבדוק היטב איזה פעילות לילדים אפשר למצוא במקום.
גם ביציאה לחופשה בחוץ לארץ עם ילדים צריך לבדוק איזה אטרקציות ואתרים לבילוי יש עבור ילדים. כולם יודעים שילדים ללא תעסוקה יכולים להפוך חוויה לסיוט.
ביציאה לחופש קבוצתי, בני המשפחה, חברים או אנשים זרים, רצוי לוודא שלכל אחד מהילדים יהיה עם מי להתרועע ולהעביר את החוויות במשותף. ילדים בני גיל אחד מוצאים שפה משותפת מהר מאוד.
הורים שמחפשים מקום לפעילות לילדים יכולים להיעזר באתרי האינטרנט והעיתונות הכתובה שמפרסמים במשך כל הזמן על מקומות חדשים בהם יש תעסוקה לילדים כגון ספורט אתגרי, מתקני שעשועים ולונה פארק ותחרויות מכל תחום שהוא.

הורים המחפשים דרך לזמן איכות עם הילדים יכולים למצוא פעילות לילדים על ידי עבודות יצירה משותפות בחלק מהמקרים אפשר לרכוש ארכת יצירה או לעשות זאת לבד.
בני נוער וילדים שתחום המוסיקה מפותח אצלם יכולים להשתלב בפעילות לילדים בקייטנות המקדישות את רוב זמנן לנגינה משותפת וללימוד אחד מהשני. בסיום הקייטנה מופיעים המוסיקאים בפני ההורים ומוזמנים נוספים ולעיתים מתגלים ילדים עם כישרונות נדירים.

מתנות ללקוחות


כדי לשמר לקוחות מעניקים בעלי עסקים מתנות ללקוחות, בנוסף לדברים נוספים כגון שליחת ברכה ליום הולדת, איחולים לנשואי בת/ן של הלקוח, לידת נכדים ועוד.  עסקים שיש להם לקוחות קבועים מקפידים לשמור על קשר הדוק כדי לוודא שהם לא יעברו לעסק אחר.
דרך אחת לשימוש הלקוחות היא הענקת מתנות ללקוחות הקבועים לרגל חגי ישראל (ראש השנה ופסח) או לתת להם משהו פרסומי, כמו מחזיק מפתחות, מאפרה עט או פתקיות מקושטות הכל עם שם העסק המעניק.
לקראת חגי ישראל (ראש השנה ופסח) נהוג לשלוח ללקוחות חשובים סלסילות שוקולד, פירות או פרחים. הלקוחות שבעל העסק מעוניין לשמר ולחזק את הקשרים איתם נהנים גם מבילוי עם עובדים העסק שיוצאים לאירועים משותפים כמו טיול, נופש או יום כיף.

בעלי חנויות, כדי לעודד את הלקוחות לשוב ולקנות אצלם, מעניקים לא אחת מתנה קטנה למזכרת. בחנויות הנעלים לילדים נותנים לילד בלון, במקום אחר נותנים חוברת צביעה וצבעים ועוד. ילדים אוהבים את המתנות הקטנות ומפצירים בהורים לשוב ולקנות באותה חנות.
עוד דרך שבעלי עסקים מעניקים יחס ללקוחות שלהם היא להיפגש במסעדה לקראת חתימה על הסכם חשוב ולאחר ארוחה מפנקת לחזור לעסקים.
ראשונים לצאת עם מתנות לילדים היו רשתות אוכל כמו מקדונלד, פיצות למיניהן ועוד. הם גילו את פוטנציאל הילדים והחלו בחלוקת מתנות למנת הילדים. ערך המתנה היה קטן אבל הוא עשה את העבודה שלו ותנועת הלקוחות הצעירים שרכשו מנות אוכל הייתה גדולה.

יום שני, 15 באפריל 2013

חשוב מאד להקפיד על מתנות שימושיות לאחר הלידה

אם הורים טריים שמחים במשהו, זה במתנות שהם מקבלים לאחר הלידה. כמובן שחשוב שהמתנה תהיה שימושית, כי דברים שהם לא צריכים זה הנושא האחרון שהם צריכים להתמודד איתו כעת, והם לא זקוקים לחפצים מיותרים. מתנה שימושית היא הדבר הטוב ביותר שאפשר להעניק להם. אבל, כשקונים מתנות ללידה לא קונים חפצים גנריים בבחינת "כל ההורים צריכים חיתולים". זוג אחד יאהב מתנה מסויימת, וזוג אחר ישנא את אותה המתנה.

ובכל זאת – אם אין רעיון טוב למתנות ללידה?


אם החלטתם ללכת על מתנה גנרית, יש הרבה מאד מתנות ללידה שאפשר לתת שהן בבחינת על בטוח (גם מבחינת עלות). הורים תמיד ישמחו לקבל מוצרי תינוקות כמו: שמיכה, צעצועים להתפתחות מוטורית או לאמבט, בגדים, מצעים. לא מומלץ לתת מתנות גנריות מדי כמו פרחים, בלונים, מארזים עם איכות נמוכה. אם אתם כבר משקיעי במארז מוצרי תינוקות חשוב שתקנו משהו איכותי, שלצערכם יעלה די הרבה כסף. הסיבה היא שאם "תחסכו" ותקנו משהו זול, רוב הסיכויים שההורים יזרקו את זה (ראו פסקה ראשונה), ואז בעצם זרקתם לפח כסף. אז איך בעצם קונים מתנות ללידה בצורה חכמה?

רעיונות למתנות ללידה


כאמור, קנו להם משהו שהם צריכים בוודאות – ע"ב התייעצות מוקדמת
אתם יכולים לתת להם תווים או תלושים – שהם יקנו מה שהם רוצים (מתנה טובה, אך לא מומלצת כי היא מטריחה את ההורים לחנות בעצמם, ואז מה עשיתם בזה?(
קנו מתנה לבני המשפחה; למשל, לאב, לאחים הגדולים, לסבא וסבתא. זה יכול לטשטש את קניית המוצר הבודד (למשל, רק מצעים ולא כל השאר) – וגם ישמח עוד אנשים מסביב. את המתנות ללידה הגנריות חסכו, והשאירו אותן לאנשים אחרים.