יום שני, 15 באפריל 2013

חשוב מאד להקפיד על מתנות שימושיות לאחר הלידה

אם הורים טריים שמחים במשהו, זה במתנות שהם מקבלים לאחר הלידה. כמובן שחשוב שהמתנה תהיה שימושית, כי דברים שהם לא צריכים זה הנושא האחרון שהם צריכים להתמודד איתו כעת, והם לא זקוקים לחפצים מיותרים. מתנה שימושית היא הדבר הטוב ביותר שאפשר להעניק להם. אבל, כשקונים מתנות ללידה לא קונים חפצים גנריים בבחינת "כל ההורים צריכים חיתולים". זוג אחד יאהב מתנה מסויימת, וזוג אחר ישנא את אותה המתנה.

ובכל זאת – אם אין רעיון טוב למתנות ללידה?


אם החלטתם ללכת על מתנה גנרית, יש הרבה מאד מתנות ללידה שאפשר לתת שהן בבחינת על בטוח (גם מבחינת עלות). הורים תמיד ישמחו לקבל מוצרי תינוקות כמו: שמיכה, צעצועים להתפתחות מוטורית או לאמבט, בגדים, מצעים. לא מומלץ לתת מתנות גנריות מדי כמו פרחים, בלונים, מארזים עם איכות נמוכה. אם אתם כבר משקיעי במארז מוצרי תינוקות חשוב שתקנו משהו איכותי, שלצערכם יעלה די הרבה כסף. הסיבה היא שאם "תחסכו" ותקנו משהו זול, רוב הסיכויים שההורים יזרקו את זה (ראו פסקה ראשונה), ואז בעצם זרקתם לפח כסף. אז איך בעצם קונים מתנות ללידה בצורה חכמה?

רעיונות למתנות ללידה


כאמור, קנו להם משהו שהם צריכים בוודאות – ע"ב התייעצות מוקדמת
אתם יכולים לתת להם תווים או תלושים – שהם יקנו מה שהם רוצים (מתנה טובה, אך לא מומלצת כי היא מטריחה את ההורים לחנות בעצמם, ואז מה עשיתם בזה?(
קנו מתנה לבני המשפחה; למשל, לאב, לאחים הגדולים, לסבא וסבתא. זה יכול לטשטש את קניית המוצר הבודד (למשל, רק מצעים ולא כל השאר) – וגם ישמח עוד אנשים מסביב. את המתנות ללידה הגנריות חסכו, והשאירו אותן לאנשים אחרים.