יום שני, 13 במאי 2013

פעילות לילדים

מרבית ההורים עובדים במשך כל השבוע כולל בימים בהם הילדים יוצאים לחופשות ממסגרות החינוך השונות. אפשר למצוא פעילות לילדים במשך כל השנה. חלק משתתף בחוגים בתחומי ההתעניינות שלהם חלק אחר נמצא במסגרת משפחתונים עד שההורים חוזרים מהעבודה ועוד.
במשך השבוע, בזמן הלימודים בעיית הפעילות לילדים ניתנת לפתרון ביתר קלות מאשר בעת החופשות הרבות שהילדים נמצאים בהן. בשנים האחרונות בחול המועד של סוכות, בחנוכה, ובפסח נפתחות קייטנות קצרות בהן הפעילות לילדים מגוונת וכך נפתרת להורים בעיה לתקופה זו.

בחופש הגדול כל הורה עובד שיש לו ילדים בגילאים צעירים יודע שמחזור אחד של קייטנה אינו מספיק וחלק מהילדים אכן מבלה את החופש הגדול בפעילות לילדים במסגרות של קייטנות.
הורים שבוחרים לצאת לחופשה יחד עם ילדיהם צריכים לקחת בחשבון שילדים משתעממים די במהירות ולכן לפני היציאה לחופשה ההורים צריכים לבדוק היטב איזה פעילות לילדים אפשר למצוא במקום.
גם ביציאה לחופשה בחוץ לארץ עם ילדים צריך לבדוק איזה אטרקציות ואתרים לבילוי יש עבור ילדים. כולם יודעים שילדים ללא תעסוקה יכולים להפוך חוויה לסיוט.
ביציאה לחופש קבוצתי, בני המשפחה, חברים או אנשים זרים, רצוי לוודא שלכל אחד מהילדים יהיה עם מי להתרועע ולהעביר את החוויות במשותף. ילדים בני גיל אחד מוצאים שפה משותפת מהר מאוד.
הורים שמחפשים מקום לפעילות לילדים יכולים להיעזר באתרי האינטרנט והעיתונות הכתובה שמפרסמים במשך כל הזמן על מקומות חדשים בהם יש תעסוקה לילדים כגון ספורט אתגרי, מתקני שעשועים ולונה פארק ותחרויות מכל תחום שהוא.

הורים המחפשים דרך לזמן איכות עם הילדים יכולים למצוא פעילות לילדים על ידי עבודות יצירה משותפות בחלק מהמקרים אפשר לרכוש ארכת יצירה או לעשות זאת לבד.
בני נוער וילדים שתחום המוסיקה מפותח אצלם יכולים להשתלב בפעילות לילדים בקייטנות המקדישות את רוב זמנן לנגינה משותפת וללימוד אחד מהשני. בסיום הקייטנה מופיעים המוסיקאים בפני ההורים ומוזמנים נוספים ולעיתים מתגלים ילדים עם כישרונות נדירים.

מתנות ללקוחות


כדי לשמר לקוחות מעניקים בעלי עסקים מתנות ללקוחות, בנוסף לדברים נוספים כגון שליחת ברכה ליום הולדת, איחולים לנשואי בת/ן של הלקוח, לידת נכדים ועוד.  עסקים שיש להם לקוחות קבועים מקפידים לשמור על קשר הדוק כדי לוודא שהם לא יעברו לעסק אחר.
דרך אחת לשימוש הלקוחות היא הענקת מתנות ללקוחות הקבועים לרגל חגי ישראל (ראש השנה ופסח) או לתת להם משהו פרסומי, כמו מחזיק מפתחות, מאפרה עט או פתקיות מקושטות הכל עם שם העסק המעניק.
לקראת חגי ישראל (ראש השנה ופסח) נהוג לשלוח ללקוחות חשובים סלסילות שוקולד, פירות או פרחים. הלקוחות שבעל העסק מעוניין לשמר ולחזק את הקשרים איתם נהנים גם מבילוי עם עובדים העסק שיוצאים לאירועים משותפים כמו טיול, נופש או יום כיף.

בעלי חנויות, כדי לעודד את הלקוחות לשוב ולקנות אצלם, מעניקים לא אחת מתנה קטנה למזכרת. בחנויות הנעלים לילדים נותנים לילד בלון, במקום אחר נותנים חוברת צביעה וצבעים ועוד. ילדים אוהבים את המתנות הקטנות ומפצירים בהורים לשוב ולקנות באותה חנות.
עוד דרך שבעלי עסקים מעניקים יחס ללקוחות שלהם היא להיפגש במסעדה לקראת חתימה על הסכם חשוב ולאחר ארוחה מפנקת לחזור לעסקים.
ראשונים לצאת עם מתנות לילדים היו רשתות אוכל כמו מקדונלד, פיצות למיניהן ועוד. הם גילו את פוטנציאל הילדים והחלו בחלוקת מתנות למנת הילדים. ערך המתנה היה קטן אבל הוא עשה את העבודה שלו ותנועת הלקוחות הצעירים שרכשו מנות אוכל הייתה גדולה.