יום רביעי, 9 באוקטובר 2013

תוכנית לידה: החל משלב הבדיקות ועד שלב התקנת מעלית ביתית


כשאנשים מצפים ללידה קרובה, ההתרגשות מתחילה. העובדה שבעוד מספר חודשים הם הופכים להיות הורים, גורמת לאנשים להתרכז בעיקר בשמחה אך חשוב לא לברוח מהאחריות שעומדת לבוא, ולהתחיל להכין בתכנית מדוקדקת לקראת העולל הקרב ובא.

תוכנית לידה בשלבים


שלב ההיריון, כמו שלב הלידה, אלו הם שלבים שמצריכים תכנון רב ובהחלט לא יכול להיות שכל הורים הנכנסים לאחד מהתהליכים הללו לא יתכוננו כראוי. בדיוק בשביל זה הם צריכים להכין תוכנית לידה, תוכנית שתפרט בכל שלב ושלב מה בדיוק עליהם לעשות, החל משלב החודש הראשון ועד לחודשים הראשונים של התינוק באוויר העולם. השלב הראשון הוא כמובן החודשים הראשונים של ההיריון. אין ספק שזהו שלב מפחיד, בעיקר עבור הורים טריים, ולכן זה השלב שבו למרות שעל הנייר אין כל כך הרבה מה לעשות, חשוב לדאוג שהדברים המועטים שיש יעשו כהלכה. בראש ובראשונה מדובר בהתייעצויות עם רופאים ובני משפחה, כשהדגש הוא כמובן על הרופאים. משום שזה היריון ראשון כל הבדיקות הראשוניות אצל רופא הנשים יהיו משמעותיות והכוונה היא לא אך ורק לאישה, אלא גם לגבר שיגיע איתה לשם ויתמוך בה לאורך כל התהליך. בשליש השני של ההיריון מתחיל השלב שפרט לבדיקות גם גוף האישה משתנה. בשלב הזה חשוב שהאישה תתייעץ עם כל מי שצריך לגבי תכנית הכושר שלה , אם למשל היא עדיין מתעמלת שהרי היא תצטרך לשנות את התכנית כמעט לחלוטין וכמובן לגבי תכנית התזונה שלה, כי הרי התירוץ הנדוש של "אני אוכלת בשביל שניים" מתחיל לתת את אותותיו.

מעלית ביתית וכיסא גלגלים בשליש האחרון של ההיריון מתחיל החלק של עיצוב הבית וקניית כל הדברים הרלוונטיים. זה מתחיל מעגלת תינוק, עובר דרך העריסה, מיטת תינוק ובכלל כל מה שאפשר לעצב עמו את חדר הילדים, כולל בובות ורהיטים. גם לאם חשוב לדאוג שהרי יהיה לה קשה הרבה יותר לנוע כעת, למשל מעלית ביתית בדירה של שתי קומות בעזרתה האם תוכל לעלות מעלה או אפילו כיסא גלגלים שיכול לעזור לאם לאחר הלידה, על כל מקרה שלא יבוא.